Wymiana logotypu firmy

Kiedy trzeba wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest też dosyć sporym kosztem.
W tak zaistniałej okoliczności należy wcześniej zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogólności mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. W pewnych przypadkach to wymaga rzeczywiście bardzo dużo pracy. Projektowanie logo należy rozpocząć od nowa i to też nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, czasem wręcz nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być odrobinę inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest naprawdę duże.
Zobacz także: czytaj dalej.