Opakowanie, które sprzedaje

Opakowania towarów mają bezsporny wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Każdy produkt, który jest świetnie zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest de facto bardzo wymagającym misją, ale o ile weźmie się za to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest realnie bardzo dobry.




Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. O ile produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie za każdym razem do pakowania jedzenia stosuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszakże w ogólności nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, ażeby osiągnąć perfekcję i aby produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym całkiem dobrze.

Więcej: również zobacz