Dlaczego w sklepach ładnie pachnie?

Odpowiedź może brzmieć banalnie: bo są bardzo dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się lepiej, że jest nam miło. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, aby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Dużo osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni chcą owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest w rzeczywistości duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Sporo osób, spędzając spora większość dnia w pracy, najczęściej kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i bardzo miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu wykorzystuje się również w innych celach. Moc zapachu wykorzystują też handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, przede wszystkim w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki najlepszym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Dobrze czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja na przykład ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak realnie nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting wykorzystuje kilka placówek handlowych. Jest on skutecznym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Sprawdź tutaj: zapach do biura.