Widoczność marki w social media

Na starcie firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Jedynie największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać właśnie, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko pozyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wtedy, gdy jeszcze Facebook był w powijakach.

Obecnie nie ma już czasu na naukę, powinno się działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym na 100 procent więcej fanów posiada i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów i tak dalej, a tym samym ktoś musi to wykorzystywać. Duże firmy posiadają mężczyźni i kobiety zatrudnione na etacie, których zadaniem jest dzień i noc obsługiwać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na niemal każdy post, pytanie itp. Czasami wygląda to dosłownie groteskowo, natomiast złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, zupełnie inaczej się zwyczajnie nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i poradą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć naprawdę ogromną siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, ale na to trzeba czasu.

Zobacz: skuteczny fanpage.